Vélemények

Béres Alexandra
Béres Alexandra"Nagyon hatékonynak tartom a Kettlebellt, jó pulzusfelvivő, kitűnő zsírégető kiegészítője a cardio edzésnek. A csapatom férfitagjai egyből megszerették, és még most is gyakran edzenek vele."
Toncs Péter - Budapesti Honvéd
Toncs Péter - Budapesti Honvéd Toncs Péter vagyok a Budapesti Honvéd Judo szakosztályának vezetőedzője. Négy hónappal ezelőtt kerültem kapcsolatba -ahogyan én nevezem- a golyókkal. A felkészülésünkbe rögtön bekapcsoltuk. Hamar kiderült hogy fantasztikus eszközre leltünk a golyóban.

Amilyen egyszerű az eszköz olyan széles a felhasználási területe. Talán nincs is olyan képesség amelynek a fejlesztésére ne lenne alkalmas. A legszembetűnöbb hozadéka a hatalmas erőnövekedés jelentős izomtömegnövekedés nélkül ami a súlycsoportos sportágaknál nagy jelentőséggel bír.

Emelett mivel a gyakorlatok nagy intenzitásúak , végzésük magas pulzusszám mellett történik, az erőgyarapodás mellett az álloképesség javulása figyelhető meg. Összegezve tehát remek kiegészítő eszköz amit sok-sok sportág be tud kapcsolni a felkészülésébe. Emellett ajánlom mindazoknak akik szeretnének kicsit fogyni, erősödni, és szuszogás nélkül megmászni pár emeletet a lépcsőházban.
Javaslom, hogy ha bárki úgy dönt hogy kezébe veszi a szert, kérjen szakembertől segítséget a gyakorlatok technikájának elsajátításához, mert ez az alapja, hogy sérülésmentesen és hatékonyan tudjon vele dolgozni.

Ezúton köszönöm Lakatos Péternek a szakmai segítséget, amivel lehetővé teszi, hogy minél sokoldalúbban tudjuk felhasználni ezt az egyszerű de gyilkos eszközt.

( Toncs Péter a világranglista első Hadfi Dániel edzője.)
ILYÉS GYULA / judo VI dan
ILYÉS GYULA / judo VI danIlyés Gyula vagyok, VI. Danos judo edző, személyi tréner. Kb. egy éve ismerkedtem meg a golyókkal. Fischer Gábor RKC instruktor volt a mesterem, tőle tanultam meg az alapokat.

A girja egy egészen kiváló eszköz, az erő, az állóképesség fejlesztésére. De a rehabilitációban és a prevencióban is használható. Vállsérülésem rövid időn belül meggyógyult a golyótól. Fiatal koromban súlyos gerincsérülést szenvedtem el, ötször operálták meg a derekamat. Ma, hála a girjának a lumbális szakaszom (derék) erősebb, mint valaha. A fogásom kb. 10 éve nem volt ilyen erős. Őszintén szólva, nem gondoltam volna, hogy az erő-állóképesség negyven felett még ilyen mértékben fejleszthető.

Nagy örömömre szolgál, hogy kiváló sportolókat, edzőket (Ledényi Levente, Hadfi Dániel, Pánczél Gábor, Preiszler Gábor, a Kempo válogatott jó néhány tagját) sikerült megfertőzni a kettlebell-lel, és ők azóta Lakatos Péter irányítása mellett tovább gyarapították tudásukat.
Mindenkinek ajánlom a Girját, kortól, nemtől függetlenül.
De mindenkit óvok attól, hogy autodidakta módon kezdjen a gyakorlatok elsajátításához. Mindenképpen hozzáértő edző segítségét kérje, így az eredmény garantált lesz.

Minden küzdősportban dolgozó edző kolléga figyelmébe ajánlom!

Ilyés Gyula
Judo edző VI. Dan
Személyi tréner
www.judoedzo.hu
Pánczél Gábor - Baczkó Bernadett edzője
Pánczél Gábor - Baczkó Bernadett edzőjeJó ideje szeretném leírni véleményemet a rajtad keresztül megismert módszerről.

A kettlebell olyan távlatokat nyitott az
erő-állóképesség fejlesztése terén, melyet álmomban sem mertem gondolni.A KSI judo szakosztálya teljesen új alapokra helyezte a szokásos téli alapozását, és mondhatom, látványos eredményeket értünk el.

Baczkó Bernadett 57 kg-os olimpikon olimpiai felkészülésének szerves részévé vált ez a módszer.
A szülők közül többen(amig várják csemetéjüket)szintén elkezdtek kettlebellezni,és lassan kezdenek megfertőződni ezzel a "betegséggel".

Csak gratulálni tudok a munkádhoz,és remélem az olimpia után ismét köszönő levelet intézhetek hozzád.Szeretném megköszönni Haris Évának, hogy felhívta a figyelmemet a kettlebell módszerre,és összeismertetett Veled.

Sok sikert,és kitartást kíván:

Pánczél Gábor
KSI judo
vezető edző
Zrínyi Miklós
Zrínyi MiklósSziasztok!
Zrínyi Miklós vagyok a Magyar Kick-box Válogatott szövetségi kapitánya.

Az utóbbi időben egy "fura" hobbym lett, mely szinte már-már mániává kezd válni. Ez nem más , mint ez az ágyúgolyó forma füles súly, melyet mostanság kettlebellnek neveznek.

Egyszer nagyon régen -nem is mondom meg, hogy több, mint 30 éve- már emelgettük ezeket a golyókat.
Szerencsére a kezembe akadtak a régi edzésnaplóim, és úgy gondoltam utána nézek a dolgoknak.
A neten keresgélve rátaláltam a kettlebell.hu-ra, ezen belül Lakatos Péterre. Nosza írtam egy rövidke e-mailt.

Kicsit meglepődtem, amikor másnap Péter felhívott. Meg is beszéltünk egy találkozót, melyen röviden vázoltam mi a célom a kettlebellel. Szeretném tüzetesebben megvizsgálni a kickboxra gyakorolt hatását. Néhány nap múlva pedig az edzőteremben is találkoztunk. Na ott gyorsan kiderült, hogy a gyakorlatok általam történő végrehajtásában finoman szólva van mit javítani. Azonnal másként éreztem magam.

A kickboxosok alapozó edzésében már alkalmaztam a golyókat, de nem teljesen úgy, ahogyan a kettlebellesek.
Ezért is történt, hogy Péter felkértem javítsa ki, pontosabban tanítsa meg sportolóimat a helyes végrehajtásra.Ez nem is olyan régen megtörtént. A srácoknak, lányoknak nagyon tetszettek a gyakorlatok.

Én már be is építettem a következő időszak edzésmunkájába. Azt gondolom a dinamikus,
gyorserőt és az erőállóképességet is fejlesztő eszközzel még hatékonyabbá tudjuk tenni a munkánkat.
Magamról csak annyit még, hogy teljesen belebolondultam, olyannyira, hogy még az instruktorira is beneveztem.
Ezúton is köszönöm Péter rendkívül pozitív hozzáállását, segítőkészségét!

Üdv: Miki
Dr. Erbszt András - Gerincspecialista és ortopéd szakorvos
Dr. Erbszt András - Gerincspecialista és ortopéd szakorvosA Kettlebell helye a gerincbetegségek megelőzésében és gyógyításában

Dr. Erbszt András

A Dr. Fit Életmód Központ gerincbeteg ambulanciájának vezetőjeként közel 20 éve foglalkozom betegek műtéti és rehabilitációs kezelésével. A girjával Sztraka Mihály barátomon keresztül ismerkedtem meg. Ő a brazil jiu-juts hazai meghonosítója.

Saját szememmel láttam és tapasztaltam, hogy az általam is kezelt küzdősportolók milyen hatalmas erő-állóképességi fejlődésen mentek keresztül néhány hónap alatt. Ezt tapasztaltam a BHSE, KSI judo szakosztályainál és a brazil jitsu-soknál is.
Kicsit utánaolvastam a dolognak és rádöbentem, hogy a kettlebell-nek bőven van helye a gerincbetegségek prevenciójában, a kopásos elváltozások rehabilitációjában és az operált betegek utókezelésében is. Az operált betegeknél természetesen a műtét után 3-6 hónapnak el kell telni természetesen.

Miben látom a Kettlebell hatékonyságát?
Az un. mély hátizmok rendkívül fontos szerepet játszanak az ágyéki gerinc stabilizálásában. A gyógytorna egyik fő törekvése ezen izmok erősítése az instabilitás megszüntetése céljából. A mély hátizmok azonban nehezen erősíthetők. Az alap izomerő megszerzése után nehéz a továbblépés az eszköz nélküli gyógytorna keretei között. Magam itt látom a kettlebell utánozhatatlan szerepét: Nem ismerek olyan módszert vagy eszközt, ami jobban erősítené ezeket az izmokat, mint a Kettlebell!Természetesen nem hanyagolható el a többi hátizomra és a törzs stabilizálásában szerepet játszó egyéb izmokra gyakorolt hatása sem.

Lakatos Péterrel felvettem a kapcsolatot és bízom benne, hogy rövidesen minél több páciensem fogja lengetni a Kettlebellt –természetesen edzői felügyelet mellett-. Az eredményeket közösen fogjuk feldolgozni és publikálni tudományos fórumokon. A sok kiváló eredmény hatására én is vettem kettlebellt és szorgalmasan gyakorolok vele. Remélem három hónap alatt nekem is fog javulni az erőm és állóképességem.

Sok sikert kívánok Péternek ennek a kiváló eszköznek a minél szélesebb körben történő meghonosításához Magyarországon. Ő minél hatékonyabban dolgozik, nekem annál kevesebb munkám lesz!

Dr. Erbszt András
Gerincspecialista és ortopéd szakorvos
Doctorfit Életmód Központ
www.doctorfit.hu



Rendőri Speciális Egység "A Budapesti Rendőr-Főkapitányság speciális feladatokat ellátó egységnél egy hónapja foglalkozunk a Kettlebell-lel. Ezalatt a rövid idő alatt olyan mértékű volt az erő és állóképesség növekedés, amire sportemberek lévén egyáltalán nem számítottunk.

A jó fizikai és mentális felkészültség rendkívül fontos a feladataink biztonságos és hatékony végrehajtásához. Ezt a felkészültséget korábban hagyományos edzőteremben próbáltuk fejleszteni, de az edzések heti háromszor 2-3 órás időtartama, illetve a rengeteg bevetés miatt a szinten tartás is nehézkes volt. Nem is beszélve arról, hogy a korábbi sportsérüléseink (többnyire gerinc, térd, derék és izületi problémák) rendre „kiújultak” a hagyományos súlyokkal való edzés közben.

Ezzel szemben a heti kétszer egyórás kettlebell edzés mellett nemhogy az említett képességek szinten tartása sikerült, de olyan, szemmel is látható erőnövekedést, továbbá állóképesség növekedést tapasztaltunk, melyet 3 hónap hagyományos edzéssel is csak részben sikerült elérni. A korábbi sérülések nem jelentkeztek, sőt az egység egyik tagjánál az éveken át tartó gerincprobléma is javulni kezdett. Az is kiderült számunkra, hogy többek között kiváló kiegészítője és segítője a lövészet és közelharc gyakorlásának is.

A kettlebell, amellett hogy jó hatással van az egészségre, igen sokoldalú eszköz, az edzések hatására – egyetlen hónap alatt – szinten minden képességünk fejlődött, jobbak lettek a teljesítményeink, továbbá már most érezhetően terhelhetőbb az egység, mind fizikálisan, mind mentálisan. Mindezt a korábbinál kevesebb időráfordítással értük el, ami a számunkra az egyik legfontosabb tényező. Jó érzéssel tölt el minket, ha belegondolunk, milyen fejlődést érhetünk el hosszú hónapok, évek kemény munkájával.

Az egység tagjai már most kivétel nélkül szeretnének a kettlebellel még komolyabban foglalkozni."
Különleges Műveleti Egység - Magyar Honvédség - Kommandóx. számú melléklet a xxx-x/xxx/SZ. nyt. Számú együttműködési megállapodáshoz

Referenciaanyag

A katona és a „Kettlebell”

Az egységnél először 2007. áprilisában jelent meg a „kettlebell”. Kerestük a megoldást, hogyan lehetne viszonylag kis ráfordítással fizikai teljesítményünk szinten tartását vagy növelését elérni, amit a kihelyezéseken eltöltött sok idő jelentős mértékben lecsökkent. E kutatás következményeként jutottunk el a „kettlebell”-hez.

Olyan embereink próbálták ki először, akik az egyébként is magas szintű „átlag” feletti edzettségi állapotban voltak, vannak. Felvették a kapcsolatot Lakatos Péter R.K.C. instruktorral, aki maga is magas szinten műveli és oktatja ezt az edzésmódszert. elsőkézből a gyakorlat végrehajtásához szükséges oktatást. Kiképzőként szakmai szempontból fontosnak tartom, hogy a kezdő gyakorló, csak egyéni ismertetés, és folyamatos kontroll mellett szabad, hogy elsajátítsa a gyakorlat sorozatokat, ezzel megvédve magát az esetleges sérülésektől. A végrehajtható gyakorlatok sokszínűsége, a golyók súlyának változtatásával, biztosítja a gyakorlatok változatosságát, a monotónia elkerülését. A kondicionális képességeket komplexen fejleszti: erőállóképesség, gyorsasági állóképesség, gyorsasági erőállóképesség, gyorsasági erő fejlesztésére egyaránt alkalmas, természetesen az alapfokú edzés módszerek végrehajtása mellett: futások, főleg dinamikusan ismétlődő erőfejlesztő gyakorlatok együttes alkalmazásával.

A fenti tapasztalatok alapján, a viszonylagos rövid idejű használattal a fizikális erőkifejtési idő megnőtt, később kezdtek el savasodni. Az izomnövekedés (keresztmetszet) nem számottevő, inkább az egész test izmaiban, mélyizmaiban okoz pozitív változást, ami nekünk nagyon fontos, ugyanis a feleslegesen nagy izomcsoportok akadályozó tényezői lehetnek a rendeltetésszerű feladatok végrehajtásának. Katonáink elmondása alapján, a „kettlebell” előtti időkben, egy hosszabb kihelyezést követően, a fizikális erejüknek egy részét elveszítették. Amióta „kettlebell” módszerrel tréningeznek, ez úgy változott, hogy tudják folytatni az edzéseiket a kihelyezés előtti formájukkal.

Az eszköz használata nagyon praktikus. Könnyen szállítható, főleg hátizsákban. Vicces helyzeteket teremt, amikor a hátizsákot mit sem sejtő edzőtársaddal veteted le magadról… Nagyon jól lehet használni szituációk előtti pulzusnövelőként, pillanatok alatt célt lehet vele érni, ezáltal a kívánt helyzetbe lehet kényszeríteni a keringést. Az operátor feladatát felfokozott fizikai és mentális állapotban is képes optimálisan végrehajtani. Segít az egészséges versenyszellem, és a csoportos edzések jó hangulatának kialakításában. Rendvédelmi, és más katonai egységek is hasonlóan alkalmazzák, tapasztalataikat megosztják, ezáltal is segít a fegyvernemi barátság öregbítésében.

Összességében egy olyan egész testet-szellemet igénybevevő rendszer, ami rendkívül hatásos és eredményesen egészíti ki az emelt szintű katonai testnevelést. Rövid idejű befektetéssel – nagyon szigorúan és helyesen végrehajtva – nagyon gyors erőnövekedést lehet elérni anélkül, hogy az számottevő izomnövekedést okozna.

Az egység neve biztonsági okokból nem adható meg.
Érdi Tűzoltóság
Érdi TűzoltóságAz érdi tűzoltóság írásos referenciája