SFB

A saját testsúlyos gyakorlatokat ősidők óta alkalmazzák. A gimnasztika segítségével bámulatos testi erő építhető fel, a hozzá párosuló atlétikus, arányos testkompozíció pedig ennek természetes hozadéka.

Eszközigénye minimális, az ellenállás mindig kéznél van. A saját súlyos edzés a variációk terepén egész egyszerűen kimeríthetetlen. Az SFB (StrongFirst Bodyweight) a gimnasztika egyedi megközelítése. Az erőfejlesztés legfrissebb kutatási eredményeit magabiztosan ötvözi az erőemelés fortélyaival, és évszázados harcművészeti technikákkal. A hatékony erőnövekedés céljából alkalmazza az elementáris légzési, és feszítési technikákat, melyek elsajátítása azonnali, mérhető erőnövekedéshez vezet. Az SFB mindemellett szervesen illeszkedik, mintegy belesimul az SFG rendszerébe. Ez a szervezet alapjául szolgáló tudatosan kidolgozott alapelveknek köszönhető.

Kiemelt figyelmet szentelünk a golyóálló hasizmok felépítésének, módszerünk hatékonyságát pedig számos nemzetközi kísérlet igazolja. Elveinknek megfelelően az egész testet egységes egésznek tekintjük, ehhez mérten is erősítjük azt.

Lássuk a saját testsúlyos gyakorlatok „erőemelő” nemeit:
Nyomás: egykezes-egylábas fekvőtámasz, kézállásban nyomás falnál
Húzás: taktikai húzódzkodás, lábemelés függeszkedve, mellső függőmérleg
Guggolás: egylábas guggolás.

Pavel Tsatsouline A meztelen harcos című könyvének elvei szerint „olajozzuk” ezeket a fundamentális mozdulatokat. A hatásfok érdekében nem elegendő ezek puszta végrehajtása. A mozdulatokat elemeire bontjuk, így növelve a hatékonyságot. Repertoárunkban számos regressziós és progressziós gyakorlat megtalálható, rávezető lépések és a szükségszerű nehezítések, amelyeket instruktoraink sikerrel használnak saját edzéseiken és tanítványaikkal folytatott munkájukban egyaránt.

Az SFB alapelveinek elsajátítása után képes leszel azokat alkalmazni és továbbadni az erőedzés bármely területén, bármilyen eszközzel, legyen az kettlebell, a saját tested vagy olimpiai rúd (barbell). Ez is princípiumaink univerzalitását mutatja. Ez az orosz módszer!

Képzésünkön, az SFB-vizsgán az erő művészetének részese lehetsz. Megtanulod, hogyan érhetsz el gyors erősödést, izomtömeg-növelést, hogyan tervezz hatékony edzésprogramot. Meglátod, hogyan kell hullámoztatni a terhelést és hogyan kombináld a saját testsúlyos edzést egyéb eszközökkel. Bepillantást nyerhetsz a statikus tartások igazi módszerébe is.

A vizsga végére erősebb leszel, sokkal erősebb. Ám ez nem minden. Sokkal jobb edzőként is távozol majd.

Vizsgakövetelmények:

(A változtatás jogát fenntartjuk.)

A leendő instruktornak két teszten kell megfelelnie:
1. Biztonságos és hatékony oktatás.
2. Erőpróba.
Az oktatási tesztre a vizsga végén kerül sor. A jelöltek a vizsga során is bizonyíthatják jártasságukat az erőtesztben, de a követelménynek megfelelő gyakorlatról készült videót is elküldhetik instruktoruknak a vizsgát követő 6 naptári hónapon belül.

A férfiak próbája az egykezes-egylábas fekvőtámasz, amit az egyik oldalon elegendő bemutatni.

A hölgyek próbája az egykezes fekvőtámasz, vállszéles terpeszben.

Kivételes esetben, elismert, nemzeti vagy nemzetközi szintű edző, vagy atléta felmentést nyerhet a teszt alól, amennyiben krónikus sérüléssel bír.
Edzőinknek kétévente meg kell újítaniuk jogosítványukat, hogy bizonyítsák, képességeik nem fakultak meg. Ezúton tartjuk fenn a felkészültséget és munkánk minőségét.