StrongFirst Bodyweight instruktori képzés

A saját testsúlyos gyakorlatokat ősidők óta alkalmazzák. A gimnasztika segítségével bámulatos testi erő építhető fel, a hozzá párosuló atlétikus, arányos testkompozíció pedig ennek természetes hozadéka.

Eszközigénye minimális, az ellenállás mindig kéznél van. A saját súlyos edzés a variációk terepén egész egyszerűen kimeríthetetlen. Az SFB (StrongFirst Bodyweight) a gimnasztika egyedi megközelítése. Az erőfejlesztés legfrissebb kutatási eredményeit magabiztosan ötvözi az erőemelés fortélyaival, és évszázados harcművészeti technikákkal. A hatékony erőnövekedés céljából alkalmazza az elementáris légzési, és feszítési technikákat, melyek elsajátítása azonnali, mérhető erőnövekedéshez vezet. Az SFB mindemellett szervesen illeszkedik, mintegy belesimul az SFG rendszerébe. Ez a szervezet alapjául szolgáló tudatosan kidolgozott alapelveknek köszönhető.

Kiemelt figyelmet szentelünk a golyóálló hasizmok felépítésének, módszerünk hatékonyságát pedig számos nemzetközi kísérlet igazolja. Elveinknek megfelelően az egész testet egységes egésznek tekintjük, ehhez mérten is erősítjük azt.

Lássuk a saját testsúlyos gyakorlatok „erőemelő” nemeit:
Nyomás: egykezes-egylábas fekvőtámasz, kézállásban nyomás falnál
Húzás: taktikai húzódzkodás, lábemelés függeszkedve, mellső függőmérleg
Guggolás: egylábas guggolás.

Pavel Tsatsouline A meztelen harcos című könyvének elvei szerint „olajozzuk” ezeket a fundamentális mozdulatokat. A hatásfok érdekében nem elegendő ezek puszta végrehajtása. A mozdulatokat elemeire bontjuk, így növelve a hatékonyságot. Repertoárunkban számos regressziós és progressziós gyakorlat megtalálható, rávezető lépések és a szükségszerű nehezítések, amelyeket instruktoraink sikerrel használnak saját edzéseiken és tanítványaikkal folytatott munkájukban egyaránt.

Képzésünkön, az SFB-vizsgán az erő művészetének részese lehetsz. Megtanulod, hogyan érhetsz el gyors erősödést, izomtömeg-növelést, hogyan tervezz hatékony edzésprogramot. Meglátod, hogyan kell hullámoztatni a terhelést és hogyan kombináld a saját testsúlyos edzést egyéb eszközökkel. Bepillantást nyerhetsz a statikus tartások igazi módszerébe is.

A vizsga végére erősebb leszel, sokkal erősebb. Ám ez nem minden. Sokkal jobb edzőként is távozol majd.

Vizsgakövetelmények:

(A változtatás jogát fenntartjuk.)

A leendő instruktornak két teszten kell megfelelnie:
1. Biztonságos és hatékony oktatás.
2. Erőpróba.
Az oktatási tesztre a vizsga végén kerül sor. A jelöltek a vizsga során is bizonyíthatják jártasságukat az erőtesztben, de a követelménynek megfelelő gyakorlatról készült videót is elküldhetik instruktoruknak a vizsgát követő 6 naptári hónapon belül.

A férfiak próbája az egykezes-egylábas fekvőtámasz, amit az egyik oldalon elegendő bemutatni.

A hölgyek próbája az egykezes fekvőtámasz, vállszéles terpeszben.

Kivételes esetben, elismert, nemzeti vagy nemzetközi szintű edző, vagy atléta felmentést nyerhet a teszt alól, amennyiben krónikus sérüléssel bír.
Edzőinknek kétévente meg kell újítaniuk jogosítványukat, hogy bizonyítsák, képességeik nem fakultak meg. Ezúton tartjuk fenn a felkészültséget és munkánk minőségét.