StrongFirst Lifter instruktori képzés

Az SFL rendszerének megkülönböztető jegye mindenekelőtt az, hogy kipróbált, sziklaszilárd elvekre épül. Olyan elvekre, melyek már kiállták az idő próbáját, és amelyek már bizonyítottak az SFG keretei között. Az SFL ugyanazon elvek alapján működik, szervesen illeszkedik az SFG filozófiájához. A két eszköz, a barbell és a kettlebell az elvek tekintetében abszolút mértékben kompatibilis. A rendszer kidolgozásában Pavel mellett a kiváló Master SFG, a barbell szakértője, Dan John is részt vett.

Eszköztárunkban számos regressziós és progressziós gyakorlat megtalálható, rávezető lépések és a szükségszerű nehezítések, amelyeket instruktoraink sikerrel használnak saját edzéseiken és tanítványaikkal folytatott munkájukban egyaránt. Instruktoraink magabiztosan alkalmazzák a tudományos edzésprogramok mesterfogásait. Megtanítjuk, hogyan kombináld a nehéz emeléseket a kettlebell, illetve a saját testsúlyos edzés módszereivel.
Mindezek mellett képzésünkön számos korrekciós gyakorlat, edzéselméleti fogódzó szerepel a tananyagban.

Tananyag:
Erőemelő fogásnemek:
• Guggolás
• Fekvenyomás
• Elemelés (Deadlift), hagyományos és szumó stílusban

Kiegészítő gyakorlatok:
• Elölguggolás
• Zercher guggolás
• Jó reggelt gyakorlat
• Katonai nyomás
• Fekvenyomás-variációk

A leendő instruktornak az alábbi teszteken kell bizonyítania rátermettségét:

1. Biztonságos és hatékony oktatás.
2. Erőpróba.
3. Technikai teszt

Az oktatási tesztre a vizsga végén kerül sor. A jelöltek a vizsga során is bizonyíthatják jártasságukat az erőtesztben, de a követelménynek megfelelő gyakorlatról készült videót is elküldhetik instruktoruknak a vizsgát követő 6 naptári hónapon belül.
Kivételes esetben, elismert, nemzeti vagy nemzetközi szintű edző, vagy atléta felmentést nyerhet a teszt alól, amennyiben krónikus sérüléssel bír.
Ha nem kívánsz oktatói tevékenységet folytatni a későbbiekben, szabadon elállhatsz a tesztek teljesítésétől. Ez esetben nem oktatói, hanem részvételi bizonyítványt vehetsz majd kézhez.

Edzőinknek kétévente meg kell újítaniuk jogosítványukat, hogy bizonyítsák, képességeik nem fakultak meg. Ezúton tartjuk fenn a felkészültséget és munkánk minőségét.

Az erőpróba

Elemelés (Deadlift)
Egy szabályos ismétlés az alábbiak szerint meghatározott súllyal:
Urak – testsúly x 2 (azaz kétszerese), a legközelebbi 2.5 kg-hoz közelítve, maximum 205 kg.
Hölgyek – testsúly x 1.5 (azaz másfélszerese), a legközelebbi 2.5 kg-hoz közelítve.

Fekvenyomás (Bench Press)
Egy szabályos ismétlés az alábbiak szerint meghatározott súllyal:
Urak – testsúly x 1. ¼, a legközelebbi 2.5 kg-hoz közelítve.
Hölgyek – testsúly x ¾ (azaz háromnegyede), a legközelebbi 2.5 kg-hoz közelítve.

Technikai teszt

Guggolás (Back Squat)
Öt szabályos ismétlés az alábbiak szerint meghatározott súllyal:
Urak – testsúlynak megfelelő súllyal, a legközelebbi 2.5 kg-hoz közelítve.
Hölgyek – testsúly x ¾ (azaz háromnegyede), a legközelebbi 2.5 kg-hoz közelítve.

Elemelés (Deadlift), hagyományos vagy szumó stílusban
Öt szabályos ismétlés az alábbiak szerint meghatározott súllyal:
Urak – testsúly x 1.5 (azaz másfélszerese), a legközelebbi 2.5 kg-hoz közelítve.
Hölgyek – testsúlynak megfelelő súllyal, a legközelebbi 2.5 kg-hoz közelítve.

Katonai nyomás (Military Press)
Öt szabályos ismétlés az alábbiak szerint meghatározott súllyal:
Urak – testsúly x 2/3 (azaz kétharmada), a legközelebbi 2.5 kg-hoz közelítve.
Hölgyek – testsúly x ½ (azaz fele), a legközelebbi 2.5 kg-hoz közelítve.

További részletekért és a jelntkezésért kattints a linkre!

http://360akademia.hu/project/strongfirst-lifter/