Miért edzel?

Ahogy a régi mondás tartja, „Ha nem tudod, hová tartasz, bármely úton odaérhetsz.” Az edzés terén sincs ez másképp. Ha nincs egy meghatározott célod, az edzéssel töltött idő könnyen válhat véletlenszerű gyakorlatok sorozatává.A StrongFirst Taktikai Erőpróba egy olyan cél, ami megéri az erőfeszítést. A felkészülés egy maximális felhúzásra, valamint maximális számú ismétlésre húzódzkodásból és kettlebell szakításból igénybe veszi a szervezetedet, és az erőedzés mindhárom típusára (maximális erő, saját testsúlyos erő és kardiovaszkuláris állóképesség) egyaránt figyelmet kell fordítanod. A szabályok egyszerűek, az edzés kemény, de az, hogy utána elmondhasd: részt vettél a Taktikai Erőpróbán és túlélted – nos, ez mindent megér! Alapíts saját csapatot, inspiráld a tanítványaidat, klienseidet, barátaidat és családtagjaidat, hogy minél többen vegyenek rajta részt, vagy légy Te is házigazda és csinálj mindent Te magad. Csatlakozz, hogy részt vehess a Taktikai Erőpróbán a StrongFirst közösség tagjaival a világ minden tájáról.

Regisztrálj a részvételhez

Jelentkezz versenyzőként, és töltsd fel a profilodat a bejelentkezéshez szükséges információkkal.
A regisztráció során látni fogod a résztvevő TSC helyszínek listáját.
Azt követően, hogy atlétaként bekerültél a nyilvántartásba, válaszd ki azt a helyszínt, ahol versenyezni fogsz, és regisztrálj arra a rendezvényre és kategóriára, amelyikben indulni szeretnél.

A profilodat bármikor tudod szerkeszteni, és javasoljuk, hogy fényképet is tölts fel magadról.

Ha már beregisztráltál az adott rendezvényre, mindenképpen nézd meg a követelményeket ismertető videót a honlapon, és légy tisztában a versenyszabályokkal. A követelményekkel és a szabályokkal kapcsolatos bármely kérdéssel fordulj a helyszínt felügyelő SFG-hez, vagy írhatsz közvetlenül nekünk is a honlapon található űrlap kitöltésével. Ha nem találsz a környékeden egyetlen helyszínt sem, de SFG vagy, esetleg ismersz egyet, aki szívesen lenne házigazda, akkor regisztrálj helyszínként.

Regisztrálj TSC helyszínként

Ha szeretnél részt venni, de nincs a közeledben egyetlen jóváhagyott TSC helyszín sem, akkor is van pár lehetőség, amik közül választhatsz. Ezek közül az első, ha regisztrálsz, hogy Te magad légy a rendezvény egyik házigazdája. Csupán annak az előírásnak kell megfelelni, hogy a rendezvényen egy SFG-nek jelen kell lennie A kapcsolattartó személyként, valamint megfelelő eszközöket kell biztosítani (Egy húzódzkodó rúd, egy megfelelő hely a felhúzásokhoz, kettlebellek, olimpiai rudak és tárcsák. Ha az elit kategóriában is indulnak versenyzők, akkor övre is szükséged lesz a súllyal való húzódzkodáshoz.). Ha még nem vagy SFG, akkor egész biztos tudsz találni világszerte olyat, aki szívesen segít házigazdaként egy ilyen rendezvény lebonyolításában. A StrongFirst honlapon találsz listát az elérhető SFG-kről.

Szabályok

A Taktikai Erőpróba (TSC) 3 versenyszámból áll:
Három kísérletből álló erőemelő típusú felhúzás
Maximális ismétlésszámú húzódzkodás
Maximális ismétlésszámú kettlebell szakítás 5 perc alatt

A Taktikai Erőpróba során az erő három alapvető típusát teszteljük: abszolút erőt a felhúzással, testsúly-arányos erőt a húzódzkodással és kardiovaszkuláris állóképességet a kettlebell szakításokkal. A verseny során ezen képességek egyéni megoszlását mérjük. A súlyosabb versenyzőknek a felhúzás lehet kedvezőbb, míg a könnyebb indulók a húzódzkodások során lehetnek előnyösebb helyzetben, a kettlebell szakítás pedig minden résztvevőt ugyanolyan mértékben próbára tesz. A szabályok egyszerűek, az edzés kemény, de az, hogy utána elmondhasd: részt vettél a Taktikai Erőpróbán és túlélted – nos, ez mindent megér!

Versenykategóriák

6 versenykategória közül lehet választani:
Férfi nyílt / masters kategória
Maximális felhúzás, saját testsúlyos húzódzkodás és szakítás egy 24 kilós kettlebellel
Férfi elit kategória
Maximális felhúzás, húzódzkodás 10 kg (22 font) többletsúllyal és szakítás egy 32 kilós kettlebellel
Férfi kezdő kategória
Maximális felhúzás, saját testsúlyos húzódzkodás és szakítás egy 20 kilós kettlebellel
Női nyílt kategória
Maximális felhúzás, saját testsúlyos húzódzkodás és szakítás egy 16 kilós kettlebellel
Női elit kategória
Maximális felhúzás, húzódzkodás 5 kg (11 font) többletsúllyal és szakítás egy 20 kilós kettlebellel
Női kezdő kategória
Maximális felhúzás, hajlított karral való függeszkedés és szakítás egy 12 kilós kettlebellel
A TSC-t egyetlen nap alatt kell lebonyolítani és teljesíteni. A masters kategória esetében 50 év az alsó korhatár, nem pedig az elterjedtebb 40 év. A masters kategória versenyzői a többi indulóval közös csoportokban kapnak helyet. A húzódzkodás és szakítás során használt súlyok versenykategóriánként a feltüntetett módon változnak. A versenyszámok az alábbi sorrendben kerülnek végrehajtásra: felhúzás, húzódzkodás, szakítás. A versenyszámok között minden résztvevőnek legalább 15 perc pihenőt kell biztosítani, de inkább 30-60 perc javasolt.

Hogy pontozzák az egyes versenyszámokat?

Felhúzás: Az nyer, aki a legnagyobb súlyt húzza fel.
Húzódzkodás: Az nyer, aki a legtöbb ismétlést hajtja végre.
Szakítás: Az nyer, aki a legtöbb ismétlést hajtja végre.
A pontozás a résztvevők számától függ. Az első helyért 1 pont jár, a másodikért 2, és így tovább. Döntetlen esetén húzódzkodás során a nehezebb, felhúzás esetén pedig a könnyebb versenyző végez előrébb. Szakítás során megmarad a döntetlen.

Felszerelés

Felhúzás: Szabvány olimpiai rúd és tárcsák. A versenyző használhatja a saját súlyemelő vagy erőemelő övét a felhúzás során.
Húzódzkodás: Egy húzódzkodó rúd, ami elég magas ahhoz, hogy minden versenyző térdhajlítás nélkül használni tudja, és elég erős, hogy elbírja a nehezebb résztvevőket és a kettlebellek többlet súlyát.
Szakítás: 12-16-20-24-32 kilós kettlebellek, és egy időmérő vagy stopper. Súlyöv lánccal a férfi és női elit kategória súllyal végzett húzódzkodásához. A résztvevők a versenyszámok során nem használhatnak kesztyűt, térdbandázst, támogató ruházatot vagy más segítséget.

1. versenyszám: Felhúzás

A versenyző által meghatározott súlyt a rúdra helyezik és a talajra teszik. A versenyző elhelyezkedik a súly előtt, és egyetlen folyamatos mozdulattal felhúzza azt. Miután elérte a végpozíciót (teljesen nyújtott láb és hát), a bíró „Le!” utasítására ledobja vagy kontrolláltan visszaengedi a súlyt a talajra.
A versenyzőnek három kísérlet áll rendelkezésére, és kérheti ugyanazon, vagy az előzőnél nagyobb súly előkészítését. Nem kérhet azonban könnyebb súlyt egy nehezebb súllyal való sikertelen kísérletet követően. Standard raw kategóriás erőemelő szabályokat alkalmazunk a TSC felhúzások esetében. Megfelelő erőemelő dobogó használata javasolt, amennyiben a jelenlegi padlózat nem megfelelő az emeléshez. Pontosabb információkról – beleértve a megfelelő dobogó meghatározását – az AAU erőemelő szabályzata rendelkezik.

2. versenyszám: Húzódzkodás

Nyújtott lábbal történő húzódzkodás és felső fogás az engedélyezett. Az alsó fogás (a tenyerek a versenyző felé néznek) nem megengedett. Az induló választhat, hogy hüvelykujj nélküli fogást alkalmaz, vagy a hüvelykujjával is ráfog a rúdra. A férfi elit kategóriában 10 kg (22 font) többletsúlyt akasztanak a húzódzkodáshoz a versenyzőre súlyövvel és lánccal. A teljes szerelék (súlyöv és tárcsák) ne nyomhat kevesebbet 21 fontnál, valamint nem lehet több 23 fontnál, a versenyt megelőzően ezt le kell mérni. Minden olyan szerelék (öv és tárcsák), mely ezen tűréshatáron belül található, elfogadhatónak minősül, és megfelel versenyzési célra, valamint bekerülhet a TSC jegyzőkönyvekbe is. A versenyző odalép a rúdhoz, mindkét kezével megfogja azt, és mozdulatlan, nyújtott karú függő helyzetet vesz fel. Ha szükséges, a versenyzők először felállhatnak egy dobozra, hogy elérjék a rudat. A függeszkedést követően mindkét karjával felhúzza magát, míg a nyak vagy a mellkas tisztán meg nem érinti a rudat. Innen visszaereszkedik függeszkedésbe, és elkezdi a következő ismétlést. A billentés (kipping) és a lengés nem engedélyezett.
Minden sikeres ismétlést követően a bíró bemondja az eddig teljesített ismétlések számát. A kísérlet véget ér, ha a versenyző feladja, vagy három egymást követő kísérlete sikertelen.

3. versenyszám: Kettlebell szakítás

A szakításnál a versenyző egy kézzel a lábai között hátralendít egy kettlebellt, majd egyetlen folyamatos mozdulattal a feje fölé juttatja, és nyújtott karral megtartja azt. Minden ismétlést követően egyetlen folyamatos mozdulattal leejti a súlyt (anélkül, hogy a kettlebell a mellkasát vagy a vállát érintené), és újabb ismétlést hajt végre. Akkor szabályos az ismétlés, ha a szakítás végpozíciójában a térd teljesen ki van nyújtva. A résztvevő a szabad kezét nem helyezheti a combjára, és semmilyen más módon nem nyújthat vele segítséget. Amennyiben a versenyző szabad kezét a combjára helyezi, vagy bármely más módon segítséget nyújt vele, a bíró „Nem számít”-ot mond, az ismétlés pedig nem számít.A résztvevőnek 5 perc áll rendelkezésére maximális számú ismétlés végrehajtására. A bíró időmérőt vagy stoppert használ, és jelzi az indulónak, hogy mikor kezdheti a gyakorlatot. Az időmérő elindulását követően a versenyző bármely karjával megkezdheti a gyakorlatot, és az 5 perc alatt korlátlan számú kézcsere engedélyezett. A résztvevő le is rakhatja a kettlebellt a földre, és pihenhet vagy járkálhat a dobogón vagy körülötte, amennyiben ezzel nem zavar más versenyzőket. A kísérlet 5 perc elteltével ér véget, vagy amennyiben a versenyző feladja. A kísérlet nem ér véget, amennyiben az induló technikai hibát vét, de a hibát megelőző ismétlés nem számít. A „Nem számít” jelzést vagy a technikai hibát követően a versenyző folytathatja a végrehajtást.

A versenyzők használhatnak magnéziát a fogásuk javítására, de kesztyű, szalag és bandázs használata nem megengedett.

Bírói mérlegelés

A TSC szabályai egyszerűek és nyíltak. A szabályokkal kapcsolatos rövid egyeztetésnek kell megelőznie minden egyes versenyszámot. A résztvevőknek ekkor kell feltenni bármilyen kapcsolódó kérdést. A bíró saját belátása szerint megtilthatja bármely olyan módszer alkalmazását, mely tisztességtelen előnyt biztosítana egy versenyzőnek.